Door de bril van Dick (Mei 2017)
Als je voorheen iets aan de man wilde brengen, dan ging je óf bij je gewaardeerde klant langs óf je stuurde reclamedrukwerk. Je kon ‘er achteraan’ bellen, maar ondertussen hoopte je dat de klant zelf actie ondernam. Pfff, wat een gedoe eigenlijk. Onlangs vroeg ik onze stagiair marketing en communicatie Rick (21) wat hij van deze beproefde oldschool methode vond. Hij keek me aan of ik van een andere planeet kwam.
Online marketing? Doen!
Rick bevestigde met zijn blik waar BakkerBaarn al een tijdje geleden was ingedoken: online marketing, aangevuld met mooi gepersonaliseerd drukwerk, is helemaal van nu. Ik denk daarbij aan een online campagne die wij vorig jaar voor één van onze relaties hebben uitgevoerd. Met vanuit het niets 4000 likes op Facebook als resultaat. Kijk, dan tel je ineens helemaal mee in de online wereld.
Deze cross mediale aanpak gaan wij met een team van specialisten verder uitrollen. We beginnen lokaal met de klanten van onze eigen Baarnsche Courant. Want wat was ook alweer de core business van een traditionele drukkerij? Juist! De boodschap daar laten landen waar hij het meest effect sorteert.
Met een vast team bestaande uit een marketeer, een webdesigner en verkopers zorgen wij ervoor dat onze klanten geen omkijken meer hebben naar online marketing. Je marketing acties en campagnes gaan hun vruchten afwerpen. Let maar eens op!
Dick Naafs, directeur BakkerBaarn